SELAMAT DATANG KE ENTRI SI MANJA CERDIK AL-QURAN

Wednesday 7 March 2012

~sAhabAt seJati~

sEwaktu keciL ku, akU diajar meNgenaL mu..
meNgenaLmu deNgan seOraNg gurU..
kU sentUh mU dengAn wudHuk..
bertapa sUcinya nilai mu..
dibacAkan deNgan penUh tertib..
dibacakan dengan penUh keikHlasan..
dibacAkan dengaN penUh keteNangan..
selAin diajAr meNghOrmatimU..
akU juga diaJar untUk menyAyangI mu..
akU perlU mendakaP mu..
akU perlU meNciUm mu..
akU juga perlU meletAkkan mU di teMpat yAng mulia..
setelAh begitU lama kAu menemani diri kU..
akU pula harUs mendaLami apA yaNg kaU simpankan..
Allah yaNg Maha Kuasa..
kerna-Nya akU mendekAtimu..
seLepas benar kAu telAh memberikankU pengetahUan..
akU pulA harUs berkOngsi sediKit ilMu teNtang dirimU kepAda oraNg lain..
saNgat teNang jikA selalU berdaMping deNganmU..
bAhkan kaU akan menOlOngkU seLepas kepergiAnku naNti..
kAulah saHabat yaNg beNar..
sAhabat yaNg seNtiasa bersaMaku dikalakU sUsah mahUpun seNang..
 akU tidAk akaN sia-siAkan dirimU..
kernA kU tahU..kAu jugA pasti membalAs kasiH ku terhadApmu..
dan kaU yang ku maKsudkAn
ialah 
al-qUran nUL qArim..


No comments:

Post a Comment